Becaris de l’inLab a HackUPC

hackupc

Inici » Actualitat »

Becaris de l’inLab a HackUPC

Fa dues setmanes que els edificis A5 i A6 del Campus Nord es van veure envaïts per centenars d’estudiants durant 36h, de divendres 7 a diumenge 9. Potser us preguntareu perquè tants estudiants van decidir “acampar” al Campus en comptes de marxar a casa el cap de setmana. Bé, l’associació Hackers@UPC va muntar la segona HackUPC al Campus Nord.

Una hackathon, és un esdeveniment on es reuneixen persones per desenvolupar un projecte de software. Generalment es tracta de gent de l’àmbit de l’enginyeria informàtica.

Segons els becaris de l’inLab, que ens han explicat la seva experiència a la hackathon, el seu principal objectiu és aprendre alguna tecnologia que no es conegui i entregar el projecte que es tria desenvolupar (ja que no sempre s’acaba entregant alguna cosa).

Per tant, el seu criteri per escollir un projecte a desenvolupar és primer trobar una tecnologia nova, que no facin servir sovint ni a la feina ni a classe, que puguin aprendre i fer servir en el temps que dura la hackathon. Per exemple, en Sergio, l’Eduard, en Juanjo i en Juan van descartar fer servir Oculus Rift, ja que requereixen una instal·lació de programari important i ordinadors potents.

Al final, van acabar treballant amb webRTC (Real-Time Comunications), ja que cap d’ells hi havia treballat abans, i van decidir crear un Home Cinema casolà a partir de dispositius de què tots nosaltres disposem: smartphones, tablets o portàtils i una connexió a Internet.

Ens expliquen que tot i que no van aconseguir reproduir cap pel·lícula o cançó, però sí que van poder transmetre el so de les seves veus des d’un dispositiu emissor a un de receptor, i des d’un dispositiu emissor a diversos de receptors. Així que tot i que no van aconseguir complir l’objectiu que s’havien marcat al principi, sí que van poder conèixer la tecnologia i crear el sistema HackSurround que permet conectar fins a 8 canals d’àudio per tal de poder gaudir de la surround experience.

​Figura 1: HackSurround

Però, no tot va ser programar, van dormir sis hores (gràcies a un excés de cafeïna), i van poder assistir a diferents xerrades, com ara la de Flask (un micro framework per web escrit en Python, ideal per aixecar servidors en poc temps); participar en concursos organitzats pels sponsors (p. ex. un programa similar al Jutge creat per Verse on havies d’anar passant nivells) o bé pels mateixos organitzadors (p. ex. HackUiz, un concurs sobre coneixements d’informàtica). També es van endinsar en la batalla campal que va ser la Nerf Battle.

Altres becaris van participar en la hackathon, com en Marc i l’Ester, que juntament amb un altre estudiant de la FIB, l’Alejandro Rosas, van desenvolupar l’aplicació Where I go? per Android que combinava l’API de Skyscanner i OpenWeatherMap. Aquesta aplicació et proporciona una llista i un mapa de vols des de l’aeroport triat per l’usuari, les ciutats de destinació dels quals tenen les condicions meteorològiques indicades per l’usuari. Van guanyar el segon premi pel millor ús de l’API de Skyscanner.

​​Figura 2: Aplicació Where I go?

En Josep i el seu equip van desenvolupar una aplicació web, CheapTripPlease per optimitzar rutes de viatge.

​Figura 3: Aplicació web CheapTripPlease

En conclusió, tots estan d’acord que, tant pels newbies com pels veterans, va ser una experiència enriquidora tant en l’àmbit personal com en el professional i van tenir l’oportunitat de conèixer persones de diferents països que comparteixen la mateixa passió per la informàtica i la programació amb ells.